Časopis je zařazen v databázích Web of Science (ISI Web of Knowledge) | Scopus | EBSCO | ARTbibliographies Modern | Design and Applied Arts Index | European Science Foundation (European Index for the Humanities – ERIH)

1-2/2019
Články
Petr Šámal
Necudní naháči z řeckého Olympu. Nahé tělo v architektonickém dekoru Prahy 19. a počátku 20. století
Shameless nudes from the Greek Olympus. The naked body in Prague architectural decoration of the 19th and the beginning of the 20th centuries
s. 2–25
| detail |Jakub Hauser
„Co kde mezi ruskou emigrací zůstalo krásného, to vše sem pietně sneseno." Výtvarná sbírka Ruského kulturně-historického muzea
‘Whatever remained beautiful in Russian emigration has all been reverently collected here.’ The Art Collection of the Russian Cultural-historical Museum in Zbraslav (1935–1945)
s. 26–46
| detail |Ondřej Hojda
A Bewildering Affinity: European Architectural Modernism and Japanese Traditional Building after World War II
Matoucí spřízněnost. Japonské tradiční stavění a evropští modernističtí architekti po druhé světové válce
s. 47–63
| detail |Zprávy
Rastislav Rusnák
Madonna and Child from Košice. Reflections of the Italian Renaissance in the Find of a Relief Mould
Madona s dítětem. Odraz italské renesance v nově nalezené reliéfní formě
s. 64–72
| detail |Jana Zapletalová — Alessandro Nesi
The Painting by Ulisse Ciocchi from the Archbishops' Collection in Kroměříž
Obraz Ulisse Ciocchiho z arcibiskupské sbírky v Kroměříži
s. 73–80
| detail | PDF |Barbora Řepková
Sen o stadionu. Dlouhá cesta ke stavbě plaveckého stadionu v Praze-Podolí
The Stadium Dream. The long journey to the building of the Swimming Stadium in Prague-Podolí
s. 81–90
| detail |Archiv
Patrik Farkaš
The Last Will of Jakob Bogdani (1658–1724), an Upper-Hungarian Painter at the British Court
Poslední vůle Jakoba Bogdaniho (1658–1724), hornouherského malíře na britském královském dvoře
s. 91–95
| detail |Tomáš Hylmar
„Jsme jediní moderní ve svých generacích." Úvahy nad činností Skupiny 42 v dopisech Jindřicha Chalupeckého z roku 1945
Reflections on the activity of Group 42 in a letter from Jindřich Chalupecký in 1945
s. 96–101
| detail |Recenze
Sabina Rosenbergová
Inkarnat und Signifikanz. Das menschliche Abbild in der Tafelmalerei von 200 bis 1250 im Mittelmeerraum
s. 102–105
| detail |Pavol Černý
Kateřina Kubínová, Pražský evangeliář Cim 2. Rukopis mezi zeměmi a staletími středověké Evropy
s. 105–108
| detail |Blanka Kubíková
Thea Vignau-Wilberg, Joris and Jacob Hoefnagel. Art and Science Around 1600
s. 109–113
| detail | | PDF |Andrej Koziel
Štěpán Vácha a Radka Heisslerová, Ve stínu Karla Škréty. Pražští malíři v letech 1635-1680
s. 113–117
| detail |Pavla Machalíková
Katarína Beňová, Z akademie do přírody. Podoby krajinomalby ve střední Evropě 1860-1890
s. 117–119
| detail |Josef Vojvodík
Zdeněk Brdek, Obhájce moderního umění. Jindřich Chaloupecký v kontextu 30. a 40. let 20. století
s. 119–122
| detail |Martin Charvát
Pavla Machalíková a Tomáš Winter (edd.), Nespatříte hada
s. 122–124
| detail |Kimberly Zarecor
Lucie Skřivánková, Rostislav Švácha, Eva Novotná a Karolína Jirkalová (edd.), Paneláci 1 & 2
s. 124–127
| detail |Anotace
s. 128–131
Z přírůstků uměleckohistorické literatury
s. 132–136
Česká resumé / English Summaries
s. 137–144
Zásady úpravy textů v časopise Umění/Art
s. 145