Časopis je zařazen v databázích Web of Science (ISI Web of Knowledge) | Scopus | EBSCO | ARTbibliographies Modern | Design and Applied Arts Index | European Science Foundation (European Index for the Humanities – ERIH)
1-2/2019
Články
Petr Šámal
Necudní naháči z řeckého Olympu. Nahé tělo v architektonickém dekoru Prahy 19. a počátku 20. století
Shameless nudes from the Greek Olympus. The naked body in Prague architectural decoration of the 19th and the beginning of the 20th centuries
s. 2–25
| detail |Ondřej Hojda
A Bewildering Affinity: European Architectural Modernism and Japanese Traditional Building after World War II
Matoucí spřízněnost. Japonské tradiční stavění a evropští modernističtí architekti po druhé světové válce
s. 47–63
| detail |Jakub Hauser
„Co kde mezi ruskou emigrací zůstalo krásného, to vše sem pietně sneseno." Výtvarná sbírka Ruského kulturně-historického muzea
‘Whatever remained beautiful in Russian emigration has all been reverently collected here.’ The Art Collection of the Russian Cultural-historical Museum in Zbraslav (1935–1945)
s. 26–46
| detail |Zprávy
Rastislav Rusnák
Madonna and Child from Košice. Reflections of the Italian Renaissance in the Find of a Relief Mould
Madona s dítětem. Odraz italské renesance v nově nalezené reliéfní formě
s. 64–72
| detail |Barbora Řepková
Sen o stadionu. Dlouhá cesta ke stavbě plaveckého stadionu v Praze-Podolí
The Stadium Dream. The long journey to the building of the Swimming Stadium in Prague-Podolí
s. 81–90
| detail |Jana Zapletalová — Alessandro Nesi
The Painting by Ulisse Ciocchi from the Archbishops' Collection in Kroměříž
Obraz Ulisse Ciocchiho z arcibiskupské sbírky v Kroměříži
s. 73–80
| detail | PDF |Archiv
Patrik Farkaš
The Last Will of Jakob Bogdani (1658–1724), an Upper-Hungarian Painter at the British Court
Poslední vůle Jakoba Bogdaniho (1658–1724), hornouherského malíře na britském královském dvoře
s. 91–95
| detail |Tomáš Hylmar
„Jsme jediní moderní ve svých generacích." Úvahy nad činností Skupiny 42 v dopisech Jindřicha Chalupeckého z roku 1945
Reflections on the activity of Group 42 in a letter from Jindřich Chalupecký in 1945
s. 96–101
| detail |Recenze
Sabina Rosenbergová
Inkarnat und Signifikanz. Das menschliche Abbild in der Tafelmalerei von 200 bis 1250 im Mittelmeerraum
s. 102–105
Pavol Černý
Kateřina Kubínová, Pražský evangeliář Cim 2. Rukopis mezi zeměmi a staletími středověké Evropy
s. 105–108
Blanka Kubíková
Thea Vignau-Wilberg, Joris and Jacob Hoefnagel. Art and Science Around 1600
s. 109–113
| PDF |Andrej Koziel
Štěpán Vácha a Radka Heisslerová, Ve stínu Karla Škréty. Pražští malíři v letech 1635-1680
s. 113–117
Pavla Machalíková
Katarína Beňová, Z akademie do přírody. Podoby krajinomalby ve střední Evropě 1860-1890
s. 117–119
Josef Vojvodík
Zdeněk Brdek, Obhájce moderního umění. Jindřich Chaloupecký v kontextu 30. a 40. let 20. století
s. 119–122
Martin Charvát
Pavla Machalíková a Tomáš Winter (edd.), Nespatříte hada
s. 122–124
Kimberly Zarecor
Lucie Skřivánková, Rostislav Švácha, Eva Novotná a Karolína Jirkalová (edd.), Paneláci 1 & 2
s. 124–127
Anotace
s. 128–131
Z přírůstků uměleckohistorické literatury
s. 132–136
Česká resumé / English Summaries
s. 137–144
Zásady úpravy textů v časopise Umění/Art
s. 145