1-2/2019
Articles
Petr Šámal
Necudní naháči z řeckého Olympu. Nahé tělo v architektonickém dekoru Prahy 19. a počátku 20. století
Shameless nudes from the Greek Olympus. The naked body in Prague architectural decoration of the 19th and the beginning of the 20th centuries
pp. 2–25
| summary |Ondřej Hojda
A Bewildering Affinity: European Architectural Modernism and Japanese Traditional Building after World War II
Matoucí spřízněnost. Japonské tradiční stavění a evropští modernističtí architekti po druhé světové válce
pp. 47–63
| summary |Jakub Hauser
„Co kde mezi ruskou emigrací zůstalo krásného, to vše sem pietně sneseno." Výtvarná sbírka Ruského kulturně-historického muzea
‘Whatever remained beautiful in Russian emigration has all been reverently collected here.’ The Art Collection of the Russian Cultural-historical Museum in Zbraslav (1935–1945)
pp. 26–46
| summary |Reports
Rastislav Rusnák
Madonna and Child from Košice. Reflections of the Italian Renaissance in the Find of a Relief Mould
Madona s dítětem. Odraz italské renesance v nově nalezené reliéfní formě
pp. 64–72
| summary |Barbora Řepková
Sen o stadionu. Dlouhá cesta ke stavbě plaveckého stadionu v Praze-Podolí
The Stadium Dream. The long journey to the building of the Swimming Stadium in Prague-Podolí
pp. 81–90
| summary |Jana Zapletalová — Alessandro Nesi
The Painting by Ulisse Ciocchi from the Archbishops' Collection in Kroměříž
Obraz Ulisse Ciocchiho z arcibiskupské sbírky v Kroměříži
pp. 73–80
| summary |Archives
Patrik Farkaš
The Last Will of Jakob Bogdani (1658-1724), an Upper-Hungarian Painter at the British Court
Poslední vůle Jakoba Bogdaniho (1658–1724), hornouherského malíře na britském královském dvoře
pp. 91–95
| summary |Tomáš Hylmar
„Jsme jediní moderní ve svých generacích.“Úvahy nad činností Skupiny 42 v dopise Jindřicha Chalupeckého z roku 1945
Reflections on the activity of Group 42 in a letter from Jindřich Chalupecký in 1945
pp. 96–101
| summary |Reviews
Sabina Rosenbergová
Inkarnat und Signifikanz. Das menschliche Abbild in der Tafelmalerei von 200 bis 1250 im Mittelmeerraum
pp. 102–105
Pavol Černý
Kateřina Kubínová, Pražský evangeliář Cim 2. Rukopis mezi zeměmi a staletími středověké Evropy
pp. 105–108
Blanka Kubíková
Thea Vignau-Wilberg, Joris and Jacob Hoefnagel. Art and Science Around 1600
pp. 109–113
Andrej Koziel
Štěpán Vácha a Radka Heisslerová, Ve stínu Karla Škréty. Pražští malíři v letech 1635-1680
pp. 113–117
Pavla Machalíková
Katarína Beňová, Z akademie do přírody. Podoby krajinomalby ve střední Evropě 1860-1890
pp. 117–119
Josef Vojvodík
Zdeněk Brdek, Obhájce moderního umění. Jindřich Chaloupecký v kontextu 30. a 40. let 20. století
pp. 119–122
Martin Charvát
Pavla Machalíková a Tomáš Winter (edd.), Nespatříte hada
pp. 122–124
Kimberly Zarecor
Lucie Skřivánková, Rostislav Švácha, Eva Novotná a Karolína Jirkalová (edd.), Paneláci 1 & 2
pp. 124–127
Annotations
pp. 128–131
Acquisitions of Art History Sources
pp. 132–136
České resumé / English Summaries
pp. 137–144
Editing Principles for Publications in Umění/Art
pp. 146