Časopis je zařazen v databázích Web of Science (ISI Web of Knowledge) | Scopus | EBSCO | ARTbibliographies Modern | Design and Applied Arts Index | European Science Foundation (European Index for the Humanities – ERIH)
2/2021
Polemika
Beáta Hock
Is there Life after Canonical Certainties?
Existuje život po kanonických jistotách?
s. 163–167
| detail |Marie Rakušanová
Writing on the History of Modern Art: From Particularism to a New Universalism
Dějepis moderního umění: od partikularismu k novému universalismu
s. 168–174
| detail | PDF |Milena Bartlová
From which Vantage Points Does an Art Historian Look? The History of Central European Art and the Postcolonial Impulse
Odkud se dívá historik umění? Dějiny umění střední Evropy a post-koloniální impuls
s. 175–183
| detail | PDF |Magdalena Radomska
What Isn´t Orthodox Horizontal Art History
Co nejsou ortodoxní horizontální dějiny umění
s. 184–187
| detail |Jeremy Howard
MINCE Words: For and Against Writing on Modernism IN Central Europe
MINCE: Pro a proti psaní o modernismu ve střední Evropě
s. 188–194
| detail |Raino Isto
Towards a Weakened History of Modernisms
Oslabené dějiny modernismu
s. 195–197
| detail |Recenze
Tomáš Pospiszyl
Richard Biegel – Roman Prahl – Jakub Bachtík (edd.), Století Ústavu pro dějiny umění na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy
s. 216–218
Ivan Gerát
Kateřina Kubínová – Klára Benešovská (edd.), Imago. Imagines. Výtvarné dílo a proměny jeho funkcí ve středověku v českých zemích
s. 218–221
Thomas Rainer
Petr Voit, Kostbare Bucheinbände der Stiftsbibliothek Strahov in Prag
s. 222–224
Tadeáš Kadlec
Marcela Vondráčková (ed.), Norbert Grund. Velký mistr malých formátů
s. 225–227
Naomi Hume
Marta Filipová, Modernity, History, and Politics in Czech Art
s. 227–230
Martin Horáček
Jan Michl, Co Bauhaus dal a co vzal
s. 230–233
Anotace
Česká resumé / English Summaries
Úvod editora
Steven Mansbach
Methodological Frameworks for a Defiant Region
Metodologické rámce pro vzdorovitou oblast
s. 143–144
| detail |Články
Matthew Rampley
Networks, Horizons, Centres and Hierarchies: On the Challenges of Writing on Modernism in Central Europe
Sítě, horizonty, centra a hierarchie: výzvy psaní o modernismu ve střední Evropě
s. 145–162
| detail | PDF |Polemika
Beáta Hock
Is there Life after Canonical Certainties?
Existuje život po kanonických jistotách?
s. 163–167
Marie Rakušanová
Writing on the History of Modern Art: From Particularism to a New Universalism
Dějepis moderního umění: od partikularismu k novému universalismu
s. 168–174
Milena Bartlová
From which Vantage Points Does an Art Historian Look? The History of Central European Art and the Postcolonial Impulse
Odkud se dívá historik umění? Dějiny umění střední Evropy a post- koloniální impuls
s. 175–182
Magdalena Radomska
What Isn’t Orthodox Horizontal Art History
Co nejsou ortodoxní horizontální dějiny umění
s. 183–185
Jeremy Howard
MINCE Words: For and Against Writing on Modernism IN Central Europe
MINCE: Pro a proti psaní o modernismu ve střední Evropě
s. 186–192
Raino Isto
Towards a Weakened History of Modernisms
Oslabené dějiny modernismu
s. 193–195
Claire Farago
A Very Different Kind of National Art History. Looking to the Future from the Past
Odlišné národní dějiny umění. Pohled z minulosti do budoucnosti
s. 196–199
| detail |Timothy O. Benson
Writing About and Exhibiting Central European Modernism in North America Then and Now
Psaní a výstavy o středoevropském modernismu v Severní Americe dříve a dnes
s. 200–205
| detail |Éva Forgács
Notes on Matthew Rampley’s ‘Networks, Horizons, Centres and Hierarchies: On the Challenges of Writing on Modernism in Central Europe’
Poznámky ke článku Matthewa Rampleyho Sítě, horizonty, centra a hierarchie: výzvy psaní o modernismu ve střední Evropě
s. 206–211
| detail |